Tento článek je určen převážně kutilům, co si plánují svou dodávku předělat na obytnou verzi sami, svépomocí. Už jsem do tohoto blogu dával dva příspěvky na podobné téma:
Trochu se tomu blíží i příspěvek o mých vlastních úpravách, co mám ve své Škodě Octavia Combi.
Takže to bylo asi na úvod, pro seznámení s hlavním obsahem tohoto nového příspěvku.
Vyrobit si kempingovou vestavbu do auta je různě náročné. Od úplně jednoduchých konstrukcí ze dřeva, případně v kombinaci s kovovými profily až po kompletní vestavbu, kterou je už nutné zapsat do technického průkazu. Já tady mám pro vás připravenou spíše tu variantu, blížící se jednoduššímu provedení. Taková verze má i své výhody. Například není tak náročná na výrobu, do auta ji můžete umístit pouze když jedete kempovat, anebo se v autě chystáte spát, můžete ji půjčovat známým anebo se inspirovat a vyrábět ji na zakázku. A pokud ji nepotřebujete, uskladníte ji na nějakém vhodném místě a auto používáte jinak běžným způsobem. Přiznejme si, plnohodnotnou obytnou dodávku by asi většina lidí dostatečně nevyužila a toto nabízené řešení je více než dostačující.
Přiznám se, že žádnou z následujících konstrukcí jsem nevymyslel, i já se nechal inspirovat u lidí, co si je již postavili.
Všechny příklady jsou převzaty z několika kanálů YouTube.
První varianta je navržena do auta velikosti Dacia Dokker. Jde o stejnou kategorii malých dodávek, jako je i Renault Kangoo, Citroën Berlingo, Peugeot Partner/Rifter, Ford Transit Connect, a Volkswagen Caddy. Celkem slušné portfolio použitelných aut. U videa na YouTube je i odkaz na stránky autora, kde lze za „malý peníz“ pořídit konkrétní plány i s rozměry.
Pro samotnou výrobu lze úspěšně použít 15-18 mm březovou překližku na nosnou konstrukci a na zásuvky 12 mm topolovou. Jde o lehké druhy, takže například první verze má celkovou váhu jen kolem 40 kg. A co se týká rozměrů, opět uvedu u první verze: konstrukce je ve složeném stavu 112 cm široká, 74 cm hluboká a 41 cm vysoká. V rozloženém stavu je lůžko dlouhé 200 cm.


*******
Další možností, opět do auta stejné kategorie, je konstrukce trochu sofistikovanější. Já obecně bych ji bral spíše jako konkrétní inspiraci do větší dodávky velikosti VW Transporter anebo Ford Transit Custom, Citroen Jumper či MB Vito. Zkrátka do dodávky, kde je víc místa.
Tato varianta má i stoleček s protilehlým sezením. Uvnitř auta. Autor vestavby počítal i s převozem dvou jízdních kol, takže tato varianta má šanci oslovit právě cyklisty.


*******
Třetí variantou kempovací vestavby je obdoba první verze, jen autor ji postavil s náklady do 100 euro. Což ji činí variantou i pro spořivé kempaře, případně takové, co si chtějí nejprve vyzkoušet svou zručnost a nenechat v tom majlant. Opět je navržena do malé dodávky typu VW Caddy a jí podobných.



******
Snad tento článek inspiroval k výrobě vlastní úpravy svých aut na kempovací. Kdo bude chtít, určitě to stihne ještě na letošní sezonu.
Přejeme vám hezkou kempovací sezónu a jak tady občas píši: „třeba se někde potkáme“ 😉

******